Miejsce na wesele – na co zwrócić uwagę i jak zawrzeć korzystną umowę?

    Miejsce na wesele to niemalże najważniejsza kwestia podczas organizacji ślubu i wesela. Aby wybrać idealną salę weselną, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Dowiedzcie się, co konkretnie jest ważne podczas wyboru miejsca na wesele oraz jak powinna wyglądać umowa, aby była dla was korzystna. 

     

    Miejsce na wesele: Na to koniecznie zwróć uwagę!

    Wybierając miejsce na wesele warto zwrócić uwagę na kilka, ważnych kwestii. Przede wszystkim należy określić wcześniej liczbę gości i już na miejscu sprawdzić, czy będzie odpowiednia do wybranej sali. Warto pamiętać, aby sala była idealna również wtedy, gdy kilkoro z gości nagle odmówi przybycia. Niestety, bardzo często pary wybierają za duże sale weselne, przez co nie najlepiej prezentuje się to na zdjęciach, a także utrudnia gościom dobrą zabawę. 
     
    Umowa z lokalem weselnym, Wybór miejsca na wesele, Wybór lokalu na wesele, Miejsce na wesele, Lokal na wesele, Organizacja ślubu i wesele, Umowa na organizacje wesela, Formalności ślubne i weselne,
      PHOTO FROM: RUFFLEDBOG.COM
     
    Wybierając salę zwróćcie uwagę również na jej wystrój – już wtedy zastanówcie się, czy będzie pasowała np. do motywu przewodniego wesela bądź wybranych dekoracji. Ponadto należy zwrócić uwagę również na lokalizację sali i odległość od kościoła bądź USC. Należy pamiętać, że lepszym wyborem będzie lokal weselny, który będzie blisko miejsca ślubu – to ważne ze względu na komfort gości, ale również koszt zaplanowanego dla nich transportu (im będzie dalej, tym więcej będą musieli zapłacić narzeczeni). Wybierając miejsce na wesele należy również dopytać, co konkretnie wchodzi w cenę wynajmu oraz jak wygląda menu weselne. Należy uwzględnić również udogodnienia m.in. możliwość wynajęcia noclegów, parking dla gości, a także dopytać, czy sala jest klimatyzowana.
     
    Umowa z lokalem weselnym, Wybór miejsca na wesele, Wybór lokalu na wesele, Miejsce na wesele, Lokal na wesele, Organizacja ślubu i wesele, Umowa na organizacje wesela, Formalności ślubne i weselne,
    Umowa z lokalem weselnym, Wybór miejsca na wesele, Wybór lokalu na wesele, Miejsce na wesele, Lokal na wesele, Organizacja ślubu i wesele, Umowa na organizacje wesela, Formalności ślubne i weselne,
    Umowa z lokalem weselnym, Wybór miejsca na wesele, Wybór lokalu na wesele, Miejsce na wesele, Lokal na wesele, Organizacja ślubu i wesele, Umowa na organizacje wesela, Formalności ślubne i weselne,
    Umowa z lokalem weselnym, Wybór miejsca na wesele, Wybór lokalu na wesele, Miejsce na wesele, Lokal na wesele, Organizacja ślubu i wesele, Umowa na organizacje wesela, Formalności ślubne i weselne,
    Umowa z lokalem weselnym, Wybór miejsca na wesele, Wybór lokalu na wesele, Miejsce na wesele, Lokal na wesele, Organizacja ślubu i wesele, Umowa na organizacje wesela, Formalności ślubne i weselne,
      PHOTOS FROM: RUFFLEDBOG.COM
     

    4 rady, które ułatwią zawrzeć korzystną umowę z lokalem na wesele

    1.    Najważniejsze kwestie

    Aby wszystko przebiegło zgodnie z planem podpiszcie korzystną umowę, która będzie dopasowana konkretnie do was. Oczywiście możecie skorzystać ze wzoru, który odpowiednio rozbudujecie o wynegocjowane warunki. W umowie konkretnie określcie kto ją zawiera tj. dwójka narzeczonych z właścicielem lokalu weselnego. Dodatkowo, umowa powinna dotyczyć imprezy okolicznościowej – najlepiej uwzględnić, że chodzi właśnie o wesele. Ponadto, powinna zawierać również konkretną godzinę przybycia pary młodej oraz gości na przyjęcie, jak również konkretną godzinę zakończenia. W tej części powinny znaleźć się również informacje dotyczące godzin pracy obsługi kelnerskiej. 

    2.    Koszt

    Umowa z lokalem weselnym powinna również zawierać konkretną cenę za usługę. Zazwyczaj podawany jest koszt za osobę oraz określona jest minimalna liczba gości. Warto w tym miejscu określić warunki w przypadku mniejszej liczby gości niż została określona na ostatecznej liczbie gości. Ponadto, jeśli podawana jest cena za tzw. talerzyk, to koniecznie należy dowiedzieć się, co to oznacza w praktyce m.in. czy określa tylko koszt jedzenia, czy np. uwzględnia koszt dekoracji sali, parking dla gości bądź czy pobierana jest dodatkowa opłata za tzw. korkowe, czyli zakupienie alkoholu poza lokalem, a nie na jego terenie.

    3.    Obowiązki

    Warto pamiętać, aby umowa ściśle określała obowiązki spoczywające na właścicielu lokalu. Zazwyczaj należą do nich m.in. zapewnienie ustalonego menu, obsługi kelnerskiej, przygotowania sali (w tym np. toalet, szatni itd.), pokoju dla nowożeńców itp. Te obowiązki będą realizowane w ramach ustalonej kwoty wyliczanej na jedną osobę. 

    4.    Niezgodność z umową

    W umowie należy również jasno określić kwestię niewywiązania się z umowy i tego konsekwencji. Dzięki temu uchroni to nowożeńców przed ew. stratą pieniędzy bądź niepotrzebnym stresem. 

     
    Pozdrawiam,
    Dorota Nowakowska
    Wedding Planner

    PODOBNE WPISY

    NAPISZ KOMENTARZ