Miejsce na wesele to niemalże najważniejsza kwestia podczas organizacji ślubu i wesela. Aby wybrać idealną salę weselną, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Dowiedzcie się, co konkretnie jest ważne podczas wyboru miejsca na wesele oraz jak powinna wyglądać umowa, aby była dla was korzystna.
Miejsce na wesele: Na to koniecznie zwróć uwagę!
4 rady, które ułatwią zawrzeć korzystną umowę z lokalem na wesele
1. Najważniejsze kwestie
Aby wszystko przebiegło zgodnie z planem podpiszcie korzystną umowę, która będzie dopasowana konkretnie do was. Oczywiście możecie skorzystać ze wzoru, który odpowiednio rozbudujecie o wynegocjowane warunki. W umowie konkretnie określcie kto ją zawiera tj. dwójka narzeczonych z właścicielem lokalu weselnego. Dodatkowo, umowa powinna dotyczyć imprezy okolicznościowej – najlepiej uwzględnić, że chodzi właśnie o wesele. Ponadto, powinna zawierać również konkretną godzinę przybycia pary młodej oraz gości na przyjęcie, jak również konkretną godzinę zakończenia. W tej części powinny znaleźć się również informacje dotyczące godzin pracy obsługi kelnerskiej.
2. Koszt
Umowa z lokalem weselnym powinna również zawierać konkretną cenę za usługę. Zazwyczaj podawany jest koszt za osobę oraz określona jest minimalna liczba gości. Warto w tym miejscu określić warunki w przypadku mniejszej liczby gości niż została określona na ostatecznej liczbie gości. Ponadto, jeśli podawana jest cena za tzw. talerzyk, to koniecznie należy dowiedzieć się, co to oznacza w praktyce m.in. czy określa tylko koszt jedzenia, czy np. uwzględnia koszt dekoracji sali, parking dla gości bądź czy pobierana jest dodatkowa opłata za tzw. korkowe, czyli zakupienie alkoholu poza lokalem, a nie na jego terenie.
3. Obowiązki
Warto pamiętać, aby umowa ściśle określała obowiązki spoczywające na właścicielu lokalu. Zazwyczaj należą do nich m.in. zapewnienie ustalonego menu, obsługi kelnerskiej, przygotowania sali (w tym np. toalet, szatni itd.), pokoju dla nowożeńców itp. Te obowiązki będą realizowane w ramach ustalonej kwoty wyliczanej na jedną osobę.
4. Niezgodność z umową
W umowie należy również jasno określić kwestię niewywiązania się z umowy i tego konsekwencji. Dzięki temu uchroni to nowożeńców przed ew. stratą pieniędzy bądź niepotrzebnym stresem.
Właśnie tak trzeba dokładnie i wszystko co do szczegółu omówić, żeby później nie było niechcianych niespodzianek. Każda dekoracja kosztuje, jak porcje i godziny podania wyglądają trzeba do wszystkiego od razu podejść konkretnie i ustalić wszystko na ostatni guzik.