Koordynator ślubny w przeciwieństwie do konsultanta ślubnego pracuje tylko w tym najważniejszym dniu ślubu i wesela. Dzień uroczystości wymaga delegowania wielu zadań, wypełniania obowiązków oraz pilnowania, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Realizacja zaplanowanego scenariusza jest wymagająca, dlatego zaangażowanie koordynatora znacznie ułatwia zadanie.
Dlaczego warto zatrudnić koordynatora ślubnego?
Koordynacja dnia ślubu i wesela – 7 kwestii, w których szczególnie pomocny jest koordynator ślubny
1. Koordynacja ślubu
Koordynator ślubny jest zaangażowany w przebieg zaślubin. Wbrew pozorom już wtedy ma wiele na głowie. Odpowiada m.in. za przygotowanie miejsca ślubu (dekoracje) oraz wykonawców tj. muzyków, kamerzystę, fotografa. Ponadto, to również on zaangażowany jest w zadbanie np. o sypanie kwiatów. Jest również pomocą po ślubie, czyli podczas składania życzeń i odbierania prezentów – także ten moment może wprowadzić zamieszanie, gdy np. pogoda ulegnie zmianie bądź okaże się, że zaraz po uroczystości odbywa się kolejny ślub.
2. Koordynacja między ślubem a weselem
Koordynator ułatwia koordynację przejazdów gości z miejsca ślubu do miejsca wesela. Do jego zadań należy również zaplanowanie przyjazdów tak, aby wszyscy goście czekali już na młodą parę w miejscu ślubu, a przy wejściu czekali na nich także rodzice z chlebem oraz solą. Następnie koordynator wskazuje gościom ich miejsca na sali weselnej, tak by wszyscy goście bez zamieszania, szybko mogli zasiąść za stołem.
3. Dopilnowanie wydawania posiłków
Zadaniem koordynatora ślubnego jest również zadbanie, aby posiłki były wydawane odpowiednio sprawnie, a także w zaplanowanej w menu kolejności. Dodatkowo musi zadbać również o gości mających specjalne potrzeby żywieniowe np. z menu wegetariańskim.
4. Koordynacja pracy wykonawców
Koordynator ślubny dopilnuje również, aby wszyscy usługodawcy wykonywali swoje zadania. To również on ułatwia im współpracę – komunikuje np. muzyków z kuchnią bądź fotografa z wodzirejem.
5. Obsługa bieżąca
Do zadań koordynatora ślubnego należy również wszelka pomoc w sprawach bieżących. Zadba o odpowiednią ilość alkoholu na stole, zorganizuje środek przeciwbólowy dla świadkowej bądź będzie nadzorował transport powrotny dla gości.
6. Zadbanie o miejsca noclegowe dla gości
Koordynator ślubny pomoże również w rozlokowaniu gości w odpowiednich pokojach. To on zadba o to, aby każdy z gości miał zapewnione wszystko, czego potrzebuje.
7. Koordynacja zadań również przed uroczystością
Koordynator ślubny nadzoruje również realizację zadań przed ślubem i weselem. Należą do nich m.in. rozstawienie stołów na sali weselnej, winietek, kontrola czystości, oświetlenia, koordynacja przygotowywań usługodawców, delegowanie zadań świadkom itp.
Koordynator ślubny znacznie ułatwia wypełnienie wszystkich zadań zgodnie ze scenariuszem uroczystości. To na jego głowie jest dopilnowanie wszystkiego, co zdecydowanie odciąża młodą parę. Dzięki temu narzeczeni mają pewność, że wszystko przebiegnie zgodnie z planem, a co za tym idzie, nie będą mieć żadnych powodów do stresu.
czyli słów kilka o rzeczach większych, a czasem tych mniejszych i niezauważalnych z dnia koordynacji ślubu.