Przygotowując się do ślubu i wesela mamy mnóstwo spraw na głowie. W natłoku obowiązków i wszelkich formalności związanych z organizacją powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na podpisywaną umowę z lokalem weselnym – czyli miejscem, gdzie planowane jest przyjęcie weselne. Poniżej kilka rad, jak podpisać dokument i później nie żałować? A także, jak podpisać dokument i dostać wszystko zgodnie z naszymi oczekiwaniami? Zobaczcie poniżej.

 

Miejsce na wesele, umowa z lokalem weselnym, formalności ślubne, umowy ślubne, umowy weselne, umowa weselna z lokalem, ślub, wesele, przyjęcie weselne, agencja ślubna Winsa, konsultanci ślubni Winsa, organizacja ślubu i wesela, porady ślubne, blog ślubny, przygotowania ślubne, przygotowania do wesela, wynajęcie miejsca na wesele

                                                                                                              PHOTO FROM: THEKNOT.COM

O czym pamiętać, przed podpisaniem umowy?

Po wybraniu Waszego wymarzonego miejsca na wesele, z reguły ustalacie z jego właścicielem (bądź przedstawicielem) szczegóły rezerwacji.

Wybierając Wasze wymarzone miejsce na wesele ustalacie z właścicielem (bądź jego przedstawicielem) datę uroczystości. Z reguły, właśnie w tym momencie wpłacana jest zaliczka. Jest to koszt związany z rezerwacją i niestety dostajecie tylko potwierdzenie owej wpłaty. Nie ma to żadnego związku z umową, która jest dokumentem zawartym między stronami na konkretne usługi. I tutaj musicie przeczytać umowę rezerwacyjną kilka razy i jeżeli macie wątpliwości to oczywiście negocjować. Zwróćcie uwagę na:

strony: osoby, które podpisują umowę. Z jednej strony narzeczeni, a z drugiej właściciel lokalu bądź jego przedstawiciel. Należy sprawdzić poprawność danych, czy aby na pewno mamy do czynienia z właściwą osobą.

rodzaj imprezy – miejsce i czas: każda umowa musi mieć uwzględnione, że jest to właśnie umowa na organizację wesela, gdyż organizator ma różne obowiązki podczas różnych przyjęć. W tym punkcie musi być opisane, kiedy przyjeżdża na miejsce para młoda, a kiedy goście. Również tu określone zostaje, np. do której godziny obowiązuje obsługa kelnerska.

koszt: z reguły jest to koszt na osobę, dlatego koniecznym jest tutaj dowiedzenie się, czy przy większej ilości gości będzie można dokonać dodatkowych opłat (o ile są możliwości lokalowe zwykle nie ma z tym problemu).

określenie, co obejmuje koszt: najlepiej dokładnie wypisać, co organizator uwzględnia w kosztach, żeby później nie było niespodzianek. Na końcu umieścimy kilka kwestii, o które z pewnością należy zapytać. Z pozoru błahe, a mogą uratować Waszą kieszeń.

obowiązki stron: Organizator z reguły zapewnia: wybranie przez narzeczonych menu (podawane o konkretnych porach), obsługę kelnerską do konkretnej godziny, oprawę sali (krzesła, stoły, obrusy), możliwość podłączenia nagłośnienia oraz instrumentów dla zespołu muzycznego, a także pokój dla nowożeńców.

szkody: wesela bywają huczne, dlatego warto dopytać o poczynione szkody – kto bierze za nie odpowiedzialność, czy będzie trzeba za nie dodatkowo zapłacić, oraz czy szkodą określane jest zniszczenie krzesła bądź stłuczenie kieliszka itd.

Pamiętajcie, że podczas podpisywania umowy wpłacana jest zaliczka bądź zadatek. W świetle prawa, mając umowę – zaliczka jest zwracana, jednak zadatek już nie.


Poniżej kilka pytań, które pomogą w organizacji wesela i zaoszczędzą wielu kłopotów:


  • Kiedy się ustala menu? (ile dni/tygodni wcześniej)
  • Czy płaci się osobno za parking?
  • Czy w cenie jest pokój dla nowożeńców, może też dla gości? Jaka jest cena pokoju dla gości?
  •  Alkohol – czy w lokalu trzeba wykupić czy można samemu zorganizować, czy jest opłata za wniesienie własnego alkoholu (tzw. “korkowe”)?
  •  Ciasto, tort, owoce – jeśli NIE są wliczone w cenę (o co trzeba się oczywiście zapytać) to czy w lokalu należy wykupić czy załatwiać samemu?
  •  Czy jedzenie, które zostanie po uroczystości można zabrać ze sobą?
  •  Czy podczas wesela obiad i dania ciepłe serwowane są dla gości do stołów czy wystawione na osobny stół (w formie bufetów).
  •  Czy za oprawę muzyczną, fotografa i kamerzystę płaci się jak za dodatkowych gości, czy np. jak za “pół”? (czasem za orkiestrę np. 4 osobową, płacimy dodatkowo jeszcze za cztery osoby, czasem za dwie, a czasem można samemu ustalić, ile jedzenia będzie przeznaczone dla orkiestry). 
  • Czy w cenę wliczony jest chlebek dekoracyjny? 
  • Czy w cenę wliczony jest pierwszy kieliszek szampana na powitanie młodej pary i gości?
  •  Czy za stłuczone kieliszki jest pobierana opłata? W niektórych lokalach płaci się nawet 10 zł za stłuczenie JEDNEGO kieliszka.
  •  Czy jest klimatyzacja? 
  • Jakie jest ustawienie stołów- czy można samemu zaproponować układ, jeśli nie – jaki układ jest proponowany? 
  •  Dekoracja lokalu i stołów – czy jest wliczona w cenę, jeśli nie ile u nich kosztuje? 
  •  O której muszą się wymeldować z pokoi goście weselni, a o której Państwo Młodzi? (zwykle młodym pozostawia się więcej czasu na wymeldowanie). Ile należy wpłacić, aby zarezerwować termin? (UWAGA – od 1000 do nawet 10 000 zl!).
  • Ile pieniędzy (jaki procent całej kwoty) należy wpłacić przed weselem? (zwykle ok. 80%). 
  • Dobrze zapytać, czy lokal dysponuje zdjęciami z wcześniejszych przyjęć weselnych – zawsze lepiej się ogląda już przybrane stoły, dekoracje, a także kolorystykę. 
  • Dobrze jest zwrócić również uwagę na to, jaki jest parkiet do tańczenia. Czy jest w miarę dużo miejsca jak na liczbę gości, która będzie się na nim bawić. Poza tym czy nie jest zbyt śliski. 
Jeśli jesteście na etapie szukania wymarzonego miejsca na wesele i ustalania szczegółów organizacyjnych z lokalem oraz szukacie wsparcia to warto zobaczyć do oferty Winsa – Agencja Ślubna. Tutaj znajdziecie usługi, z których może skorzystać na każdym etapie przygotowań ślubnych. Niezależnie od tego czy konsultantom ślubnym Winsa zlecicie kompleksową organizację ślubu oraz przyjęcia weselnego, czy tylko chcielibyście, aby pomogli Wam znaleźć wymarzone miejsce na ślub i wesele. Konsultanci ślubni Winsa zaprojektują dla Was ofertę, dzięki której przeżyjecie swój ślub bez stresu i nerwów związanych z przygotowaniami, pomogą także w ustaleniu szczegółów związanych z wynajęciem miejsc i z podpisywaniem umów na wynajęcie wszelkich usług ślubnych.

 

Be inspired by Winsa,
Dorota Nowakowska
Polish Wedding Planner
www.winsa.pl 
SHARE THIS STORY
COMMENTS
EXPAND
ADD A COMMENT