Koordynacja dnia ślubu – ciekawostki z mojej 10 letniej pracy. Czyli słów kilka o rzeczach czasem tych mniejszych i niezauważalnych a czasem nawet niewyobrażalnych, które wykonuję jako koordynator ślubu.
PHOTO BY: KATARZYNA GABRIELA FOTOGRAFIA
WEDDING PLANNER & KOORDYNATOR ŚLUBU: DOROTA NOWAKOWSKA – WINSA WEDDING & EVENT
Do zadań Wedding Plannera należy całościowy projekt i wizja ślubu, czuwanie nad budżetem ślubnym, zatrudnianie dostawców /podwykonawców, a także realizacja wizji wydarzenia w dniu ślubu, która nazywa się koordynacją dnia ślubu. Natomiast do głównych moich zadań jako KOORDYNATORA ŚLUBU należą:
▶️ Stworzenie szczegółowego harmonogram dnia ślubu dla pary młodej i wszystkich zatrudnionych podwykonawców.
▶️ Koordynacja wszystkich profesjonalistów ślubnych wybranych przez pannę młodą i pana młodego.
▶️ Przeprowadzenie próby ślubnej dzień wcześniej.
▶️ Sprawdzanie szczegółów zarówno dużych (czy liczba przygotowanych nakryć zgodna jest z liczbę spodziewanych gości na weselu, czy dopilnowanie, aby, nagłośnienie i oświetlenie było z godne z ustaleniami i komfortowe dla gości), jak i małych (rozmieszczenie winietek, menu i układu serwetek) itd.
▶️ Zarządzać czasem i przebiegiem wydarzenia (przygotowanie, ceremonia, zdjęcia, godzina koktajli, kolacja, taniec, muzyka).
Pracy nad tym, aby wszystko przebiegało w dniu ślubu zgodnie z wyobrażeniami pary młodej jest znacznie więcej. Są też rzeczy czasem mniejsze i niezauważalne a czasem nawet niewyobrażalne, które wykonuję jako koordynator ślubu.
Koordynator ślubny – ciekawostki
▶️ Drużba nie ma koszuli smokingowej, więc zlecam jej zakup i pilną dostawę.
▶️ Konferansjer spóźnia się z powodu wypadku: pracuję z głównym wokalistą, aby rozpocząć imprezę.
▶️ Kieruję ruchem na środku ulicy, aby fotograf mógł zrobić idealne ujęcie.
▶️ Mama Panny Młodej znika w chwili, gdy para gotowa jest do krojenia tortu weselnego – znajduję ją i przyprowadzam z powrotem.
▶️ Pada deszcz przed ceremonią w plenerze – zakrywam wszystkie krzesła ceremonialne i wysuszam je jeśli taka jest potrzeba.
▶️ Trzymam sukienkę panny młodej, gdy idzie do łazienki.
▶️ Światła w sali balowej są zbyt jasne; współpracuję z inżynierem oświetlenia, aby stworzyć ciepłą atmosferę.
▶️ Proszę o wyjście nieproszonych gości z przyjęcia, gdy taka sytuacja się wydarza.
▶️ Czołgam się pod sceną, aby znaleźć moc dla światła.
▶️ Trzymam parasole dla gości, wówczas, gdy nie można ich nigdzie odłożyć.
▶️ Przynoszę wodę dla fotografów, którzy pracują kilka godzin w ciągłym ruchu.
▶️ Oświetlam w nocy elektrykowi generator prądy, który on sprawdza, jeśli zabrakło prądu.
▶️ Pomagam ubierać dzieci pary młodej, jeśli widzę, że oboje rodzice są zajęci i nie mają w tym wsparcia.
Czy jestem magiem? Tego nie wiem, ale ważne dla mnie jest, aby moje pary mode były spokojne w dzień ślubu i by znaleźć rozwiązanie w mgnieniu oka, jeśli miałaby się wydarzyć jakakolwiek nieprzewidziana sytuacja. Wiem, jak ważny jest Dzień ślubu, dlatego wkładam wiele serca i wysiłku w każdy szczegół ślubów, które organizuję i koordynuję. Poznajcie co mówią o mnie pary młode, z którymi współpracowałam: Dlaczego warto zatrudnić konsultanta ślubnego.
Jeśli macie ochotę na komentarz lub chcielibyście zadać jakieś pytania związane z KOORDYNACJA DNIA ŚLUBU to zapraszam – napiszcie do mnie. A może zastanawiacie się czy zatrudnić Konsultanta ślubnego czy Koordynatora ślubu? Pod powyższym linkiem możecie poznać różnice pomiędzy usługami i zdecydować się w jakim zakresie przy organizacji Waszego dnia ślubu potrzebujecie pomocy. Zachęcam też do przeczytania: Koordynator ślubny – 7 kwestii, w których jego pomoc jest niezastąpiona.
Be Inspired by,
Dorota Nowakowska
Wedding Planner
www.winsa.pl
www.dorotanowakowska.pl