Koordynacja dnia ślubu – ciekawostki z mojej 10 letniej pracy. Czyli słów kilka o rzeczach czasem tych mniejszych i niezauważalnych a czasem nawet niewyobrażalnych, które wykonuję jako koordynator ślubu.
PHOTO BY: KATARZYNA GABRIELA FOTOGRAFIA
WEDDING PLANNER & KOORDYNATOR ŚLUBU: DOROTA NOWAKOWSKA – WINSA WEDDING & EVENT
Do zadań Wedding Plannera należy całościowy projekt i wizja ślubu, czuwanie nad budżetem ślubnym, zatrudnianie dostawców /podwykonawców, a także realizacja wizji wydarzenia w dniu ślubu, która nazywa się koordynacją dnia ślubu. Natomiast do głównych moich zadań jako KOORDYNATORA ŚLUBU należą:
Stworzenie szczegółowego harmonogram dnia ślubu dla pary młodej i wszystkich zatrudnionych podwykonawców.
Koordynacja wszystkich profesjonalistów ślubnych wybranych przez pannę młodą i pana młodego.
Przeprowadzenie próby ślubnej dzień wcześniej.
Sprawdzanie szczegółów zarówno dużych (czy liczba przygotowanych nakryć zgodna jest z liczbę spodziewanych gości na weselu, czy dopilnowanie, aby, nagłośnienie i oświetlenie było z godne z ustaleniami i komfortowe dla gości), jak i małych (rozmieszczenie winietek, menu i układu serwetek) itd.
Zarządzać czasem i przebiegiem wydarzenia (przygotowanie, ceremonia, zdjęcia, godzina koktajli, kolacja, taniec, muzyka).
Pracy nad tym, aby wszystko przebiegało w dniu ślubu zgodnie z wyobrażeniami pary młodej jest znacznie więcej. Są też rzeczy czasem mniejsze i niezauważalne a czasem nawet niewyobrażalne, które wykonuję jako koordynator ślubu.
Koordynator ślubny – ciekawostki
Drużba nie ma koszuli smokingowej, więc zlecam jej zakup i pilną dostawę.
Konferansjer spóźnia się z powodu wypadku: pracuję z głównym wokalistą, aby rozpocząć imprezę.
Kieruję ruchem na środku ulicy, aby fotograf mógł zrobić idealne ujęcie.
Mama Panny Młodej znika w chwili, gdy para gotowa jest do krojenia tortu weselnego – znajduję ją i przyprowadzam z powrotem.
Pada deszcz przed ceremonią w plenerze – zakrywam wszystkie krzesła ceremonialne i wysuszam je jeśli taka jest potrzeba.
Trzymam sukienkę panny młodej, gdy idzie do łazienki.
Światła w sali balowej są zbyt jasne; współpracuję z inżynierem oświetlenia, aby stworzyć ciepłą atmosferę.
Proszę o wyjście nieproszonych gości z przyjęcia, gdy taka sytuacja się wydarza.
Czołgam się pod sceną, aby znaleźć moc dla światła.
Trzymam parasole dla gości, wówczas, gdy nie można ich nigdzie odłożyć.
Przynoszę wodę dla fotografów, którzy pracują kilka godzin w ciągłym ruchu.
Oświetlam w nocy elektrykowi generator prądy, który on sprawdza, jeśli zabrakło prądu.
Pomagam ubierać dzieci pary młodej, jeśli widzę, że oboje rodzice są zajęci i nie mają w tym wsparcia.
Czy jestem magiem? Tego nie wiem, ale ważne dla mnie jest, aby moje pary mode były spokojne w dzień ślubu i by znaleźć rozwiązanie w mgnieniu oka, jeśli miałaby się wydarzyć jakakolwiek nieprzewidziana sytuacja. Wiem, jak ważny jest Dzień ślubu, dlatego wkładam wiele serca i wysiłku w każdy szczegół ślubów, które organizuję i koordynuję. Poznajcie co mówią o mnie pary młode, z którymi współpracowałam: Dlaczego warto zatrudnić konsultanta ślubnego.
Jeśli macie ochotę na komentarz lub chcielibyście zadać jakieś pytania związane z KOORDYNACJA DNIA ŚLUBU to zapraszam – napiszcie do mnie. A może zastanawiacie się czy zatrudnić Konsultanta ślubnego czy Koordynatora ślubu? Pod powyższym linkiem możecie poznać różnice pomiędzy usługami i zdecydować się w jakim zakresie przy organizacji Waszego dnia ślubu potrzebujecie pomocy. Zachęcam też do przeczytania: Koordynator ślubny – 7 kwestii, w których jego pomoc jest niezastąpiona.
Be Inspired by,
Dorota Nowakowska
Wedding Planner
www.winsa.pl
www.dorotanowakowska.pl